En stilla tanke....

Stillsamt sänker sig regn molnen utanför mitt fönster, en tung kännsla faller över en, men klarnar upp vid ljudet av en harpas stilla klinga, tvn slår i från sig toner av juligt tema, musik som stimmulerar kropp och själ :)
Snön är saknad men änne ej inom synhåll, vi får nog vänta snällt på vintern detta år.

I dag stod att läsa att pingstkyrkans verksamhet (loppis) går med vinst, och det känns ju jätte bra,
överskottet går till barnfamiljer här i kommunen, julkassen som inhåller div julmat till en summa av 1000kr.
Man blir varm i hjärtat när man vet att man hjälper någon.
Vi har inte mycket pengar alls, men klarar oss.
Vad är igentligen att vara rik?
Du har bara mer saker att sätta pris på, prylar att fingra på.
Jag anser mig vara väldigt rik, jag har mina barn, och en sambo som älskar mig det kan inte köpas för alla pengar i världen.

Så om du känner dig fattig och eländig, tänk till.... är du verkligen det.

Kram//Jessi



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0