Hänt en del...

Här har det gott undan, =) hänt en massa och mer ändå, orkar inte ens ta upp allt...
Våren är ju verkligen här, så skönt, sol och varmt, så mysigt så, har planterat lite på altanen nu, så det börjar ta sig, men mer ska dit =) har ju en del att fylla upp med!
Har ju haft en redig jävla tandvärk började i torsdags och blev bara värre, bråkade med div tandläkare typ hela dagen om att få komma akut, men ingen hade tid och ingen ville ta på räkning heller, hittade till slut en, han kollade bara och konstaterade att det va inflamation samt att han skulle dra ut två tänder.... skulle sluta på 2800kr.... =( vilket jag inte hade då, så jag fick pröjsa 450kr och boka om en tid för att dra ut.... sen va det inte mer med det.
Ringde vårdguiden, och fick råd om att antingen åka in till stan, (vilket jag inte kunde) eller ringa jourläkaren så jag kunde få nått smärt stillande som hjälper fram tills på onsdag då jag ska dit... då alvedonen in hjälper.
Ville ha nått bara så man kan ta vid behov som inte är skadligt då man är gravid, värst är det ju på nätterna....
Här kommer en historia som skulle ta evigheter att förklara, men för att göra den kort, jag åkte in för att få hjälp med smärtan i tanden, men det skulle sluta med att dom ville lägga in mig i 36 timmar för att rensa levern?????
DOCK visade ALLA prover på att jag va kärn frisk inget fel osv, leverproverna visade också hur bra som helst sa dom, men dom ville bara för att..... Jag fick smått panik, ska jag ligga inne och få medecin för nått som inte är fel?
Nej jag har inte bråkat förut men då blev jag arg.....
Sluta med att jag gick därifrån!
Detta ställe är känt för att har fel behandla förut och jag själv har med varit med om det, och när ALLA prover visar att jag är ok och dom vill sätta in sånt här bara för att... då kändes det totalt fel. herre gu tänkte ju på barnet med i magen...
Ja mycket hände därimellan osv... en värre vistelse har jag aldrig varit med om.... kände mig helt förvrrad....



Nåja, det va den biten, i går va vi på dop för Vincent =) som döptes i Norrtälje kyrka, fikat höls hemma hos familjen, med mumsig smörgås tårta och hembakade kakor från mormor =) allt va super mysigt och så fint, underbart väder, soligt och varmt =) en helt underbar dag va det.
Och det bästa av allt, Jag fick frågan om att bli Vincents gudmor =) blev så glad, kunde ju inte få ett vackrare gud barn.
Fick bära korset, hälla upp dop vattnet, och tända ljus... hihih, tro jag va nervös eller :P men det gick bra, men vilken skillnad det är att vara på det dop som mamma/pappa än fadder, va fanken mer nervös ju som fadder.. hihi.
Tack hela familjen Nygren/Thurban för en underbar dag.




I dag har ska Saga & jag iväg på kalas hos Miranda (en kompis från dagis) ska bli jätte roligt.
Killarna ska vara med pappa och påskpyssla här på gården som annordnat nått sånt, så där ska dom vara och fixa =) perfect dag till det ju.
Nej dags för lite fika i solen.
Ha det gott...



Kommentarer
✫Annmi

Éh???? Vård Hmm..grr....

Men Ååååååååååå,har du vart på Dop du mé..Det är ju underbart,fint kort ♥



/Kram Kram i goa ☼

2011-04-17 @ 15:29:25
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0