Det tar sig....

Vad är det som är så patetiskt att ha många vänner på fb? Du kanske bara är avundsjuk för att du inte har den umgänges omkretsen ...!? Och hur vet du att det var dom som adda han och inte tvärt om...? Lite fult att kalla det horigt kanske eller?


Detta är en kommentar jag fick på mitt inlägg om att "hora" på FB!!
Helt underbart att folk reagera, det är ju så det skall vara!! tummen upp ;)

Mitt svar på den blev :


Svar till ??? (I)

Avensjuk är ett starkt och ett fult sätt att skapa en pekpinne att peka på andra.
Avensjuka är inget jag känner eller någonsin kommer känna för nått, mot nått.

Ja sist jag kollade så ansöker man om vänn, och det går ju inte automatiskt, man måste ju godkänna.
Dom som känner min far och va han gjort och står för det, får mer än gärna adda honom.. hahaha, not my problem!

Horigt ja det är alla på ett eller annat sätt genom, pengar, flskhet och lögner, samt mycket annat man kan spela ut sin horaktighet på.
MEN nu va det ju inte bokstavligen horigt heller som jag uttalade mig vilket står i inlägget... HALLÅ!!!

Fick mig ett gott skratt i alla fall av din kommentar, tack så mycket, det värmde...
wweeiiiii


Jag har ju mina aningar vem det är, synd att en sån kommentar inte har nått namn =) men men, även dom smartaste signerade inte sina konstverk....


Nåja!
Hur kom det sig att jag skrev så då, i inlägget, som går att läsa här


http://harmonies.blogg.se/2011/january/hhmmm.html?_tmp=be4508fbb0629d481a45a55eb17452f48ced8a70


Läste om en tjej som har som typ alla andra har ett konto på FB!
Hon mådde dåligt, hade dock över 200 "vänner" och då inom parantes!
Hon skiver en dag öppet, att hon ska ta livet av sig... tiden går och kommentarerna trillar in.
Glåpord efter den andra, negativa kommentarer om att gör det då, ta dit liv osv????

VEM FAN GÖR DET!

Jo ens vänner på FB, alla hundra tals man har på listan... patetiskt.
efter nån dag, skriver mamman på henes wall, ni kan sluta skirva nu, hon är död!

Så min reaktion av detta blev att skriva av mig.
Jag är glad för mina FB vänner, dom pratar jag dagligen med, och många umgås jag med, har mina allra bästa vänner me där också.
Men nån samlare kommer jag aldrig bli!



Kommentarer
Åsa

Jösses! Nej, man är nog inte mycket till vän om man uppmuntrar någon till att ta livet av sig. Herre Gud!

Jag är inte heller någon "vänsamlare" på FB. Har släktingar, gamla klasskompisar, en hel del nätvänner och de irl-vänner jag har där, är sådana som jag absolut skulle stanna och prata med om jag mötte de på gatan.

Jag skulle kunna adda många fler, men jag ÄR ingen extremt social person, så därför vill jag bara vara vän med de som jag verkligen VILL vara vän med.

Min man har jätte många vänner ... lite drygt 400 stycken ... men han är extremt social av sig och skulle garanterat stanna och prata med alla av dem om han mötte dem. Han är ju politiker också och då är det bra att ha ett stort nätverk.

Själv, så skulle jag aldrig adda någon som jag inte alls vet vem det är.

2011-01-18 @ 08:50:45
URL: http://mittlivstankar.blogspot.com
Jessi

Men precis Åsa.

Sen hur pass alvarligt man tar mitt inlägg är upp till var och en, man får tycka som man vill.

jag står för det jag skriver så är det.

Och du åsa.. du är en av mina hjärte vänner... ^^

kramis

2011-01-18 @ 09:09:50
✫Annmi

TtttTtt Jösses.............

Som Baloo säger ;)



/Kraaaaaaaaam vännen!!!

2011-01-18 @ 10:20:01
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/
sandra

Jag har 351 vänner på min sida, men alla är släktingar, vänner, klasskamrater, lärare och gamla vänner till familjen osv. Finns ingen av dem jag INTE pratat med. Kan inte komma på nån som jag ALDRIG pratat med :O



2011-01-18 @ 10:47:58
URL: http://sandrakey.blogg.se/
Jessi

Anmi: hahahaha, eller hur ^^



Sandra: ja men precis.

2011-01-18 @ 11:03:25
sandra

Va !? Vilken Sara !? :O fattar ingenting ?

Jag känner ingen sara ?

2011-01-18 @ 12:32:02
URL: http://sandrakey.blogg.se/
Jessi

sandra: hahahaha, nej inte hag heller, men eftersom hon skrev att hon vet att jag kommenterat i en annan blogg, och det är bara din jag kommenterat i så är det ju din blogg hon menar =)

2011-01-18 @ 12:33:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0