Punka på många vis...

Tog barnen i morse ut på promenad, en lång en, först till coop sen köpcentrumet och handlade det vi behövde (eftersom bilen har punka) det va en bra bit att gå, mamma följde me då hon hade en shooping vagn och tur va det för hade aldrig fått plats med varorna under vår lilla sitt vagn =)
Det va jätte skönt att promenera rena vår vädret ute, + grader och full sol, varmt varmt varmt... så skönt..hihi.

På hem vägen dock kände jag att det börja bli nog, bäckenet börja klicka vid varje steg, och man va tvungen att stanna till i bland för det jäkla illade i benet...
Väl hemma efter hundra år.. hahaha... ja det kändes som det.
Väckte vi sambon så han och jag gick ut och byte däck på bilen =)
det va ett riktigt skit göra... ärligt, om jag själv hade fått punka på vägen någonstans, hade jag börjat grina... DET står jag för.. hahaha, fy vilken dum annordning, reserv däcket satt fast under bilen, sen skulle man slingra ut nån vajer därifrån, liften va fast skruvad, bultarna i däcket satt som berg för jag alltid lämnat in den varje säsong, så dom är maskin åtdragna... nej fy, tur sambon va me hade fan inte klarat det själv, eller ja det hade tagit ett par timmar, hade redan så jävla ont mellan benen osv (ja som man får vid foggdlossning)

Men nu är det över...
så nu ska jag beställa nytt däck (javla skit kostnad) för det satt en stor jävla skruv i däcket som hade orsakat punkan....
SLÄNG INTE SKIT UT FRÅN BILEN!!!

Nåja först göra det nu sen blir det en stund soff lägge innan mat lagningen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0