Varning....

(VARNING FÖR EXPLOSION)
usch va trött jag är min energi är som bortblåst, va så pigg och full med energi dom här sista dagarna när man va själv med barnen,hade så många planer, men så kommer det ena efter det andra och man får göra allt själv!!!
Tror ja ska anställa någon personlig assistent snart som hjälper mig för dygnens timmar räcker inte till hur jag än vrider dem.
Handplock:
Boupptäckning
arbetsgivarintyg
Ams
Alfa
sköta hemmet
Barnen
ständiga oron för mamma
på detta ska man aktivt söka jobb i väntan på att få plugga, vilket jag inte hinner för L eller nån av det andra alltid hänger på en, det ska handlas, det ska tvättas, det ska lekas, ständigt tjat varje dag om nääääär är det mat, vad ska vi äta, ska du börja med maten snart? och när det väl står på bordet, då är det äckligt, men jag vill inte ha, efter en tugga jaaag är mätt.. plocka fram kläder kvällen innan för att slippa tjafs vilket jag gud för låter, glömde göra så i morse när T skulle ta ungarna blev det kaos för han som vanligt går upp 30min innan skol start :/ i dessa stunder inser man att be om att få ligga 30min extra i sängen är ingen ide så lika bra att gå upp tidigt för jag tycker en stressig morgon där det bråkas med barnen och dom inte får lugn och ro och en glad start på dagen är det värsta som finns, då blir det ingen rolig dag.
Och även om mamma är slut så är det himla mysigt på morgonen själv med barnen.
Innerst inne är det så fel att bara köra på men som många sagt som man bäddar få man ligga!
Självklart men i det stora hela är det inte barnen som problemet inte heller att jag inte orkar skulle klara mig själv hur bra som helst, det stora problemet är när man lägger sin tillit på andra = lägger över sin börda men inser att man sen har tio gånger mer att göra sen.

 
Nej nu måste jag ta tag i lillfjant här ocg dra till mamma har inte sett hene på 4 dagar nu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0