Mini semester...

Trotts bil problem och en inbokad resa dagen efter att bilen inte fick köras... så åkte vi till furuviks parken med hela familjen, ingen kunde dock låna ut bil, så blev en hyr bil =) så vi kom i i alla fall iväg, och mysigt va det, mycket folk och på tok för mycket köer, men annars så va det skönt att komma hemmifrån.
Här är lite bilder från dagen =)

Vad vore livet utan problem....

Det blir ingen Öland semester för oss... bilen klarade inte besiktningen och ingen verkstads tid fick vi förens den 19/8, så det va surt =(

Kalas dags....

I dag har vi varit iväg på kalas för wille som fylde 1år =) tiden rusar, dom små växer ju på tok för fort, trevligt va det, ute i parken hos dom, med korv grillning, trevligt sällskap och festis samt kaffe och kakor, kan ju inte bli bättre... ungarna lekte och busade runt, men vädret kunde varit bättre, mulet och kyligt, sen droppade, och nu regnar och regnar det, hoppas på att inte sommar värmen går mot sitt slut, när man ska i väg och allt.... vore ju så typiskt...
Bilder från i dag.

Usch...

Först i natt dog tre av dom små... så jäkla lessen... försökte verkligen hjälpa dom men det va för sent.
I morse åkte vi sen till åland, kl 09.00 gick båten och va åter kl 14.00 jätte mysigt =) men väl hemma känner jag ännu gungningarna då och då... inte lika roligt.
Nu har vi lagt barnen och jag ska bara ta det lungt, sambon ska snart jobba han, så det blir bara jag, och det kommer faktiskt bli helt ok.....

Åland...

I dag tog vi en tur med vikinglines Rosella till Åland..
Det va en vild tur dit och saga samt jag mådde inte alls bra, men väl iland på åland va det bättre, likaså på hem vägen, och god mat va det i buffen, så resan i sig blev lykad ändå =)

Lilla gumman har blivit....

5 Barns mamma...hihi, så söta, lite underlig färg, men vi får se vad som händer..
Duktig va hon i alla fall... vill man kan man läsa här

Och se lite bilder med.
Ha det gott...

Då va det dags =)

I kväll 18.13 kom första bebisen till världen, sen fortsatte det, så 5 småttingar hittils har tittat ut.
Freja är så duktig och dom ser så söta ut allihop.. vi låter mamma vara och vila.

Parasiter....

Viste jag att dom fanns.... nej inte en blekaste....
Men nu har man fått dem, flera på benen och på ena armen,  intresserade kan läsa om dem här:

Hua, säger jag bara, har aldrig ens vetat, en nätvänn blev dock glad att få veta då henes son fått det och inte viste va det va, för det ser ut som mygg bett, men dom ploppar upp lite då och då i timmen typ...
Inge trevligt.... så en varning för kännsliga att bada i insjöar är ett hett tips att låta bli, peciellt om man är kännslig, för en del kan få väldig klåda eller feber osv, andra känner inget, kanske kliar lite...
Nu ska ja försöka sova efter denna nyhet...
hua, natti natti....

Middags gäster....

Hör inte till vanligheterna, men trevligt va det, massa prat, skratt och lek men ungarna =), My, Fredrik med barnen kom förbi, vi åt Tacos och hade faktiskt trevligt!!!
Måte vi göra om, lite tidigare kanske när barnen är mer pigga!!!
Tack för en trevlig kväll....

Work out dag...

I går va jag barnvakt, och marie och jag har bestämt att vi skulle träffas,så vi tog en sväng ner till färsna, satt och fikade, tittade på djuren....  efter nån timma där gick vi hem, byte packning och drog ner till badet, det tyckte dom va jätte kul, badade och plaskade.....
en bra dag, men slut va vi senare...
En riktig work out dag blev det..

Semester....

Då va det bokat, en vecka på Öland!
Kan ju inte bli bättre, ser inte fram emot körningen, men samtidigt så ska det bli spännande, ett äventy i sig, nya marker och ställen att utforska, ska faktiskt bli underbart.
En plats på sveriges egen reviära =) woohhoooo
Here we come.....

Här ska vi bo (3rum & kök)

Får hoppas det blir lika underbart som det ser ut =)
blir en tripp till parken med så klart med barnen och massa annat, vi ska bara mysa nått otroligt.

Bad....

Andreas, va nere på stranden med ett par kompisar, och åkte rutchkana, alltid lika kul, Marie va med dom, vi andra va hemma med dom små, men fick en fin bild som hon tagit på killarna =) roligt värre hade dom nog, tusen tack gumman för att han fick följa er. (kram)

Kan själv...

Undrade va dom minsta tog vägen, och ja, va ska man säga, ska det börjas så ska det börjas i tid... haha, blev skura golv sen =)

Vilken dag....

I dag gick vi ner, jag och barnen till stan, dags att leta bikini =) sent ute, jovars, men har inte haft tid!!!
Hittade en i dag i alla fall, skönt!!
men det är verkligen en överdrift att handla med tre barn själv, när man ska leta och prova, INTE att rekomendera.. men det gick kors nog =)

Väl hemma efter 4 timmar, så lämnade vi hem devin till pappa så han fick sova, Andreas, Saga och jag drog till badhuset.... såååå skönt,, slapp gassande sol och massa folk..hihi.

inte gjort så mycket mer sen, bara softat, bokat stuga på Öland...
SKA BLI SÅ NICE!!!!!!!

Ha det gott...

Sol sol sol bara sol....

Längtar efter en riklig regnskur NU!!!!
Vaknade i morse, med smått värmeslag =( 28+ inne, ingen luft... bllääää........
Upp me alla fönster, mådde illa och va alldeles kall svettig, inte normalt ju!! så kommer sambon och viskar, - Du kanske är gravid! =O  eller hur....... bad timing....
Nej upp och hoppa, i me frukost, ut på balkongne  för frisk luft.
Ska upp till rusta och köpa fläktar i dag. SÅ DET SÅ!!! =)
Syrran är här me, eller ja hos mamma, hon ska me oss sen... hihi... men en vecka blev det inte, hon åker väl hem i dag. lite tråkigt dock!
Men men.

snart blir det semester.... jiiiPPPPiiiii.

Too Hot!!!

Det är ju bara det.... föööör varmt, man skaaaa inte klaaaga men jag gör det i alla fall, ungarna är mer gnälliga och man själv försöker hitta på det mesta, men är inte gjord av pengar ej heller ider =), så man får göra det bästa av allt, så i dag blev det en prommis upp till coop och rusta samt lidel, bara för att komma ut, men det va varmt nått så otroligt, så ungarna blev väl inte direkt mycket piggare, får se om det blir bad sen, men just nu går det bara inte att ligga på stranden, hahah då skulle ja döööö =)
I morgon är jag barnvakt, ska bli kul, så då får man planera in nått med, dock till ett barn som är jämnt upp me devin, men ändå, får se vad som händer....

Underbart =)

Vilken underbar dag =) först ut vid 09 stads vandring, ner till stor parken och hamnen, picknik med grillad kyckling, potatis sallad och goa drickor..mmmmmm.... tittat på båtar och lappat i oss solen =) sen en glass paus. grymt gott, kan rekomendera ståndet vid cafet vid ica kryddan... mumsigt..
efter 4 timmar ute knatade vi hemmåt =) upp me karln packade om och drog ner till badhuset... det va riktigt SKÖNT =) ungarna hade jätte kul, och det va skönt att slippa trängseln på stranden, sanden, och bara få vara och busa =)
Efter 2timmar där började dom små bli trötta så vi avslutade och vandrade hemmåt, avnjöt en hemmlaga bannan milkchake, sen slocknade båda två.... hahah, mamma lyckade igen nu ska vi andra softa lite..... nice..

Bebis/ar?

Vi kanske väntar bebis/ar... hihihi spännande.... får återkomma med mer info när man vet säkert.....

För lugnt!!

Usch, i dag har nästan varit för lugnt, badat, haft goa vänner på besök, fikat, blev en massa prat om allt och inget......
Middag: Blev hembakad pizza...mmmmm gott va det, blev en massa kvar desutom :P
Wipe out går på tv, borring, men andreas gillar det =)
dom två minsta sover sött, är trött jag me, vet inte om det är vädret som spökar kanske, väldigt kvavt ute !!
I morgon har jag inte en aning om va jag ska göra, inte bra, är själv med alla tre barnen... bästa att gnugga geni knölarna i natt så man kommer på NÅTT!!!
Är lite låst just nu, men men .

Mycket på G

Nu är väl den mesta planeringen klart =) skönt!!
Förhoppningsvis förvinner cykeln i dag, används inte så står bara i vägen!!
Sen har vi spikat resa till Furuvik med familjen, ska bli ur mysigt, syrran och henes barn med.. myyyyys..hihi.

En stuga ska vi boka med här utanför med egen roddbåt och strand, säger bara FAN va skönt, ursäkta svärandet, men är det inte semester att få komma ut i naturen, speciellt om man bor i en sketen lägenhet =)
Barnen är ju på topp humör när dom fick veta, blir en vecka i agusti, super mysigt...
ska bara vara, få rå om varandra utan en klagande kärring...hahaha!
LOVE IT!

Har haft besök i dag, Marita, sebbe och linus, bjöd på banan milkhake (egengjord) och lite rån, mumsigt =)
Massa bus och prat, dom åker ju iväg på lördag och blir borta en vecka, så lite kul att träffas innan en stund!
Det va väl dagens, får se om nått mer händer...

see ya!

Jo appropå.... Ja har klippt min lilla darling... vist blev han fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin, mammas hjärta.

Så va det söndag....

Dags för syrran att åka hem =( lite tråkigt, men men , hade hene en vecka i alla fall med barnen...
så mysigt så =) MEN hon kommer snart igen för sambon henes ska iväg på semester, så då får hon semestra här igen...jiiipppiii...hihihihihi
I dag va vi nere till badet, blev ett litet dopp för dom, sen hem och vila och fika...
Devin och kusinen Tuva tog ett svalkande dopp i baljan me innan sov dags....

Barnvakt....

Barnvaktsdag i dag =) vädret är lite sisådär ute, mulet, men ändå varmt, har regnat till och från..
Är barn vakt i dag, eller va, I & K har åkt hem, S & D sover, A är ute och leker med kompisarna... MEN är faktiskt barnvakt, åt T som fick vara här medans mamman och mormor åkte in till Täby C för att handla lite saker =)
Blir ev lite pyssel när dom kommer hem!
Men tills dess myser vi hemma här i lugn och ro!!