De e mycket nu!!

Morgonen börja med samtal på dagis, som gick jätte bra, har en enormt hjälpsam, och kramig tjej där som har ett stort hjärta och trivs bra med en massa vänner osv, jag va inte orolig alls, vet ju hur vår tjea är ju..hihihi.
Efter det drog jag och hämta upp devin så åkte vi ut till mita för att njuta av solen och bara vara, devin va ju jätte trött så han somnade plutten =) så vi sola vidare och prata om en massa....
Till sist va det dags att hämta sessan och sen åkte vi och handla lite mat, hem och väckte pappsen ^^
mormor kom förbi och skulle passa barnen medans jag och sambon skulle till läkaren....

Som man väntat och befarat denna dag, vi hade ingen aning om varför vi skulle dit, ett snitt efter tre är ju inte nått att diskutera, jag får ju inte föda vaginalt :/

Nåja väl där så träffa vi hene, och hon kännde igen mig, hon hade ju snittat saga =)
Tiden hade jag fått för att få infon om den stora risken, som alla snitt nu innebär, det är en stor operation, och man ska inte ta lätt på det, då samväxt mm sker inne i magen vilket kan ge komplikationer osv...
och det va jag medveten om innan.

Hon frågade hur många barn vi tänkt skaffa ^^
frågan va lite rolig, men vi svarade ju båda att denna blir den sista, så är det bara, man måste ju ha orken och 4 barn känns tillräkligt...
Det låter bra tyckte hon då jag utsätter mig för en stor risk just nu och eftersom jag kommer ha 4 barn blir som en max gräns, sen blir det farligt med snitten....
så hon började ta upp ev preventilmedel..... detta är inget vi tänkt så på, eller joo vi har väl diskuterat att sambon ska kastrera sig =)
MEN det har vi inte kollat upp direkt sådär...
så hon föreslog om vi är säkra och så en strilisering... av mig då!

Jag kände väl väldigt dubbla kännslor inför det!!!
mest att utsätta mig för ännu fler op osv.....

Men det kunde ske under förlossningen samtidigt... då vände allt, och jag kännde ingen tveckan.
vi gör det!!
så va det med det, jag kommer samma dag få bebis och då även klippa banden!!
Det kommer bli en stor dag, med mycket kännslor, men just nu känns det bra...

Vi vet även nu vilken dag vårat hjärta kommer ut och det känns helt underbart....

En helt underbar dag är det i dag, med goa nyheter, händelser och framtids planer....



i vänt rummet..hihi



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0