Jag får tycka va jag vill....

Har hört "rykten" om att avskaffa julafton!!
Va är det för ideer, hoppas verkligen det inte är sant, då får det fan vara nog.
Man kan inte avskaffa traditioner hit och dit för att vi är ett mång kulturellt land, vi är ändå sverige!!!
Vi har våra traditioner, som midsommar, julafton mm mm mm....... Kyrkan på söndagar osv... haha, vilket jag inte går i men ändå =) National sången i skolan är ju borta, den sjungs inte längre på skolavslutningarna =( och det är synd, inte många barn i dag som kan den.
Jag är ablsolut inte rasist, men sverige kan ju nte böja sig hur långt ner som helst inför alla!
Man får ta seden dit man kommer, åker vi utomlands kan man ju inte gorma och bete sig som en svensk, eller kvinna för den delen i vissa länder hur som helst... kolla filmen sex and the city, när dom åker till egypten... HALLÅÅÅ!!!!
Nej skärpning, klart vi ska hjälpa varandra, men vad och vem hjälper vi när traditioner tas bort och våran identitet som svensk raderas ut för att vi i dag är blandade med andra svenskar och halv svenskar... kanske fel folmulerat MEN vi är alla människor, vilken hud färg vi än må ha, men vi är alla måna om traditioner.

Jag är klart emot könsstympning mm som också tillhör vissa traditioner,,, MEN vad är väl det gentemot en svensk julafton?????



Kommentarer
sandra

Tror det är en hög med skitsnack faktiskt ;) ingen invandrare skulle nånsin begära sånt.. rent bullshit tror jag. Vad massa gott ni hade köpt hem sugen :P

2010-09-24 @ 13:22:08
URL: http://sandrakey.blogg.se/
*Annmi

Äh...Rena rama Skitsnacket.../Kraam & JUlen kommer även iår ♥...

2010-09-27 @ 12:30:18
URL: http://www.annmisblogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0