Make me up!

Läst och sett så många bilder på div tjejer som sminkar och deras dröm är att bli makeup artist, så klart du kan om du bara vill, men utbildning är den stora grunden.
Är du grön på fronten är det ett STORT + för går man en utbildning så får man helt enkelt kasta ut allt man tror man kunnat och verkligen gå in för att lära och lyssna, för det är en helt annan värld full med tips och trix och vetskap....
Men denna värld är underbar om man gillar färg, form mm...
Jag är älskar det, men man ska komma ihåg också att less is more.. ingen är snygg med en kaka i ansiktet!!
så är det bara =)
En så naturlig makeup på dagen som lätt kan fixas till och bli en snygg kväll makeup till kvällen när man ska ut osv med vänner eller kollegor ;)

Överstajlat är aldrig snyggt, om det inte är för modevisningar eller speciella tillställningar.

Jag har varit makeup artist den 97 och jobbat lite till och från med det, men familjen på senare år har kommit först, nu har jag dock tänkt ta upp det och vekligen lägga mig själv lite i centrum men självklart ta hand om familjen me, men nu är det slut på bebis verkstan...
Makeup here i come ;)

Kommer söka modeller så bor du i närheten (roslagen) och vill bli lite fin ;) så hör av dig.
Kommer ju ta ett tag, men när hela projektet är klart kommer naturligtvis bilder mm upp!!




Kommentarer
☆Fru Eriksson

Coolt.....

Snyggt Certificate :)

/Kram Kram

2011-06-15 @ 18:42:41
URL: http://www.frunsblogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0