lite roligt för barnen....

Nu när våren är på väg så kan man ju rimma och sjunga med barnen...
hittat lite roliga sånger och ramsor man kan sjunga och leka med.



Spindeln och våren

Imse Vimse spindel dags att vakna upp
Se hur solen värmer varje liten knopp
Klättra upp för tråden skynda dig och spinn
Snart så kommer flugan
och då blir hon din.
 


Jag är en liten myra 
Melodi: Imse vimse spindel

Jag är en liten myra, så flitig må ni tro
Jobbar hela dagen, med att bygga bo
Rensar i naturen, bort små döda djur
Jag är en liten myra, så flitig må ni tro.





LITET BI
(Mel. Litet hus vid skogens slut)

Litet bi i kupan bor
hon är liten – inte stor
Samlar nektar dagen lång
gnolar på en sång
Jag vill vara drottning jag
slippa jobba varje dag
ligga där och ha det bra
Ja, det vill helst jag!



Lilla pinnen
 (mel. Gubben Noa)

Lilla pinnen, lilla pinnen
kan ha vart ett träd
när den föll till marken
skalade vi barken
oj vad såg vi
oj vad såg vi

Jo, en liten mask A
gör en mask med armen
vers.2 larv
gör ” en larv” uppför armen
vers.3 ägg
kupa handen till ett ägg
vers.4 myra
gå på armen med fingrarna





Kommentarer
✫ Annmi

Myyysiga :)



/Kram Kram

2011-03-16 @ 22:27:51
URL: http://frunsblogg.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Familjen..

En mammas tankar...

RSS 2.0